HANDELSBETINGELSER

Bestilling

På webshop-arkiv.esbjergkommune.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, bedes du kontakte os.

Du kan også købe varerne ved at henvende dig direkte til

Esbjerg Byhistoriske Arkiv

Torvegade 47

6700 Esbjerg

Åben: Man.-ons. 10-16, tors. 10-17 og fre. 10-13.30

Telefon 76 16 39 00

e-mail: byhistoriskarkiv@esbjergkommune.dk

Alle priser er dagspriser og inkl. moms ved salg til kunder i Danmark og kunder i EU-lande. Ved salg til kunder i lande udenfor EU er priserne ekskl. moms. Webshoppen udregner selv om der skal pålægges moms ud fra valget af leveringsland under ’Faktureringsinformation’.

Du kan indtil videre handle i webshoppen fra følgende lande: Alle 28 EU-lande (Belgien, Bulgarien, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrig, Grækenland, Holland, Irland, Italien, Kroatien, Letland, Litauen, Luxembourg, Malta, Polen, Portugal, Rumænien, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn og Østrig), Australien, Canada, Færøerne, Grønland, Island, New Zealand, Norge og USA.

Når du handler med webshop-arkiv.esbjergkommune.dk, indgås aftalerne på dansk.

Når du har bestilt en vare, sendes der en kvittering til din mailadresse.

Du kan se dine tidligere ordrer ved at logge ind på webshop-arkiv.esbjergkommune.dk og vælge Spor ordrer.

Dellevering

Hvis du har bestilt flere varer, og deriblandt er en vare med længere leveringstid end den normale ekspeditionstid, vil alle varer blive sendt samlet. Hvis der er længere leveringstid på en vare, står det angivet på varen.

Hvis du ønsker dellevering, skal du oprette flere bestillinger, så varer med senere levering bestilles samlet. Der vil blive opkrævet porto på hver leverance.

Betaling

På webshop-arkiv.esbjergkommune.dk kan der betales med Dankort, Mastercard, VISA, VISA Electron og JCB. Der anvendes Hostedshop, som ud fra kortnummer og sikkerhedskode automatisk finder ud af, hvilket kort der betales med.

Selve betalingen på webshop-arkiv.esbjergkommune.dk er gebyrfri.

Når du gennemfører en online-betaling med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise betalingen, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort skulle blive misbrugt på en netbutik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) på sider, hvorpå der indtastes kortoplysninger. Dermed er du faktisk bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200 kr., hvis dit kort misbruges ved brug af pinkode.

De data, du oplyser i forbindelse med et online-køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL). Det er altså kun Nets, der kan læse dem. Hverken netbutikken eller andre har mulighed for at læse disse data.

Beløbet hæves først på din konto, når varerne sendes fra Esbjerg Byhistoriske Arkiv. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Indkøbskurv
De varer, du har lagt i indkøbskurven, er reserveret til dig i 15 minutter. Hvis købet ikke bliver gennemført inden 15 minutter, bliver indkøbskurven automatisk tømt.

Levering af varer (ekskl. billetter)

Når du har foretaget en bestilling i vores onlinebutik, modtager du en ordrebekræftelse pr. e-mail. De bestilte varer vil blive afsendt senest tre hverdage efter modtagelse af ordrer, betalt med Dankort eller kreditkort.

Levering af billetter

Print selv: Når du handler på webshop-arkiv.esbjergkommune.dk, vil der blive sendt en ordrebekræftelse til din e-mail umiddelbart efter dit køb. Vær opmærksom på, at ordrebekræftelsen ved billetsalg udgør din billet til arrangementet. Medbring derfor din ordrebekræftelse til arrangementet på print eller mobiltelefon.

Afhent på arkivet: Har du ikke selv mulighed for at printe ordrebekræftelsen, kan du få dette gjort i Esbjerg Byhistoriske Arkiv uden beregning. NB! Det er ikke længere en mulighed at vælge levering med postvæsenet ved køb af billetter i webshoppen.

Levering af varer (billetter + produkter fra anden produktkategori)

Ønskes levering af en ordre, der både omfatter billetter samt f.eks. en eller flere bøger eller postkort, må der gennemføres to separate handler: En for billetterne, og en anden for den fysiske vare (bog, kalender, postkort m.m.), som ønskes leveret, før man kan vælge levering med PostNord.

Moms

Alle priser er inkl. 25% moms ved salg til kunder i Danmark og lande indenfor EU. Ved salg til kunder i lande udenfor EU er priserne ekskl. moms. Webshoppen udregner selv om der skal pålægges moms ud fra valget af leveringsland under Faktureringsinformation.

Porto og ekspedition

Alle ordrer sendes som brev eller postpakke med PostNord. Der henvises til de til enhver tid gældende takster.

Til dækning af ekspedition opkræves ud over porto et gebyr på 5 kr.

Leveringsadresse

Du har mulighed for at angive en anden leveringsadresse end din bopæl. Det kan evt. være en fordel at få varen sendt til dit arbejde, så du slipper for at gå på posthuset. Hvis varen er en gave, kan du uden ekstra omkostninger få varen pakket som gave og sendt til gavens modtager. Ønskes varen pakket som gave meddeles dette i kommentarfeltet til ordren.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på webshop-arkiv.esbjergkommune.dk. Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller fået den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til den shopansvarlige for Esbjerg Byhistoriske Arkivs webshop, Morten Skriver Olesen, på tlf. 76 16 38 91, mail: mso@esbjergkommune.dk.
I den meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Når fortrydelsesretten udnyttes, skal du selv betale portoen for at sende varen retur. Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varen kan sendes til: Esbjerg Byhistoriske Arkiv, Torvegade 74, 6700 Esbjerg.

Du kan også, mod forudgående aftale, fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte at modtage varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Beløbet overføres til din NemKonto. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Bemærk, at webshop-arkiv.esbjergkommune.dk ikke modtager pakker, der sendes pr. efterkrav eller lignende.

Reklamation

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Hvis der ved modtagelse af varen konstateres fejl og skader, skal du kontakte Esbjerg Byhistoriske Arkiv. Send f.eks. en mail med angivelse af ordrenummer til byhistoriskarkiv@esbjergkommune.dk. Der skal reklameres inden for rimelig tid, efter du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder, efter manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Reklamationsretten betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Erstatningsvaren vil blive afsendt straks efter modtagelse af den returnerede vare. Du har ret til at reklamere i op til to år efter et køb, hvis der konstateres en mangel ved varen.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, du må have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Når du ønsker at reklamere over en vare, skal det indsendes til vores adresse: Esbjerg Byhistoriske Arkiv, Torvegade 74, 6700 Esbjerg. Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Forsendelsen skal ledsages af en reklamation. Husk at sende varen tilbage i forsvarlig emballage og få kvittering for afsendelsen, så vi kan refundere dine fragtomkostninger.

Bemærk, at webshop-arkiv.esbjergkommune.dk ikke modtager pakker, der sendes pr. efterkrav eller lignende.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til den shopansvarlige, Morten Skriver Olesen, på tlf. 76 16 38 91 eller mail mso@esbjergkommune.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Forbrugerklagenævnets adresse: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Tlf.: 41 71 50 00. Mail: kfst@kfst.dk.

EU Kommissionens online-klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse byhistoriskarkiv@esbjergkommune.dk.

Ansvar

Online-køb er i øvrigt omfattet af de regler, der fremgår af Dansk markedsføringslov og Dansk lov om visse forbrugsaftaler.

Cookies

Webshop-arkiv.esbjergkommune.dk anvender cookies. En cookie er betegnelsen for det forhold, at en brugers adfærd på internettet registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde kan hjemmesiden genkende brugeren.

Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på en hjemmeside f.eks. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på hjemmesiden. En cookie lagres på brugerens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra. De dannede cookies slettes på følgende måde: Vælg "Funktioner" i din browser og klik på "Internetindstillinger". Herefter klikker du blot på knappen "Slet cookies" og vælger OK. Så er alle registreringer slettet fra din computer.

Logstatistik

Logstatistik bruges på webshop-arkiv.esbjergkommune.dk og betyder, at et statistiksystem opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende webshop-arkiv.esbjergkommune.dk har haft, hvor de kommer fra, hvor man forlader hjemmesiden m.m.

På webshop-arkiv.esbjergkommune.dk anvendes logstatistik med det formål at optimere hjemmesiden og dens funktionaliteter. Logstatistik bruges til at skabe øget brugervenlighed.

Dine personlige oplysninger

For at du kan indgå en online aftale med webshop-arkiv.esbjergkommune.dk, må du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:

· Navn

· Adresse

· Postnr. og by

· Land

· E-mail-adresse

· Telefonnummer

Disse oplysninger er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Esbjerg Byhistoriske Arkiv og opbevares i fem år, hvorefter de slettes. Fem år skyldes kravet i bogføringsloven.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, så du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Den shopansvarlige for Esbjerg Byhistoriske Arkiv har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på webshop-arkiv.esbjergkommune.dk er Morten Skriver Olesen.

Betalingsoplysninger sendes krypteret og opbevares efterfølgende krypteret. Teknisk gøres det på følgende måde: 128 bit SSL.

Videregivelse af oplysninger

Oplysninger afgivet til webshop-arkiv.esbjergkommune.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand. Dog videregives kortoplysninger (kortnummer, udløbsdato samt kontrolkode) til PBS, der administrerer betalingssystemet.

Som registreret hos webshop-arkiv.esbjergkommune.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Esbjerg Byhistoriske Arkiv via e-mail byhistoriskarkiv@esbjergkommune.dk.

Standardfortrydelsesformular

Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende. Hent standardfortrydelsesformularen her.